Debat forum



Erstatning for mælk


Fra   :  Per (Webmaster)

Dato : 2006-12-15
Vist   :  2473 gange
Jeg vil gerne høre om der er nogen som har erfaringer med profylac, nutramigen eller sojamælk som erstatning for komælk ??

Mvh
Per


Kommentar
Fra   :  Nabinou Diaby

Dato:
2006-12-15
Ja, om soja jeg bruger rismælk havredrik og sojamælk som komælk erstatning. jeg synes de smager godt. Man kan nyde det koldt og varmt. Sojamælk uden sukker er den bedst synes jeg. Hilsen Nabinou


Kommentar
Fra   :  inger gammelgaard

Dato:
2007-01-04
hej jeg har som 52 år fået konstanteret mælkeallergi. Jeg anvender soya - ris -havre mælk. Det der er svært er når jeg gerne vil have noget lækkert eller kage. Jeg var/er meget glad for yoghurt - hytteost - andre oste - det synes jeg er meget meget svært. Jeg har været i Sverige og Norge efter allergien og jeg ska´love for at der er der mange tilbud. Jeg efter søger i den forbindelse en soya mælk fra et firma : ALPRO - den er med Calcium og B2 og B12. Den smager godt - og kun!! 1,9g fedt. Hvis nogen ved hvor man kan købe den så vil jeg gerne vide det - jeg købte i Oslo og har forsøgt at finde på nettet - men jeg har ikke lykkedes med det. mvh Inger


Kommentar
Fra   :  michael krogsgård

Dato:
2008-02-26
hejsa hvordan kan det være at når jeg kigger på opskrifter på aftensmad for mælkeallergikier så er der både æg og mælk i da jeg har en kæreste der er både mælke-æg allergiker


Kommentar
Fra   :  Per (Webmaster)

Dato:
2008-02-29
Michael Der skulle ikke gerne være mælk i opskrifterne, men da vi jo har set opskrifterne igennem manuelt så kan der jo være smuttere, men hvis det så er du skriver en kommentar om det på opskrifterne med mælk i så skal vi sørge for at de bliver fjerne fra mælkeallergi. Æg har vi ikke fjernet i denne allergi, der skal du enten vælge mælke og æggeallergi som vi faktisk også har et punkt med under fødevareallergi. Eller også skal du bruge vore nye funktion med udvidet søgning hvor du kan søge på flere ting og bla. flere allergier på en gang. Mvh Per


Kommentar
Fra   :  Maya

Dato:
2008-06-21
Hej, Vi bruger Nutramigen til madlavning og det er rigtig fint.


Kommentar
Fra   :  Kaj

Dato:
2010-06-28
Har prøvet forskellige oste med mere ,men uden held,jeg bliver stadig syg af laktose fra disse produkter


Kommentar
Fra   :  

Dato:
2014-01-02
OSTE info Vælg en ost der er lavet på planter fx soja. De smager rigtig godt. De kan blandt andet fås i helseforretninger, www.veganwonderland.de og Zentralmarkt i Tyskland. De har også et stort udvalg af havre, ris, soja, hasselnød og kokos mælk. Der er også forskellige udgaver af madfløder og piskefløder. Du kan også få sojayougurter som er ekstremt lækre. Herhjemme er Løvbjerg, Bilka og Lidl rigtig godt med mælkefri produkter. Især is fra Bilka/Føtex der hedder FRI er lækker. Den smager som flødeis men er ikke "farlig" ;) . OBS Husk Lactose og mælkeallergi ikke er det samme. Der er Lactose i mælk, men der findes lactosefri mælk. Er man allergisk overfor mælkeproteinet (som jeg er) hedder den plante erstatninger :) .


Kommentar
Fra   :  tina

Dato:
2008-04-21
hej, jeg er ny på dette område og er ramt af både gluten og laktose allergi, og savner i den forbindelse at finde ud af hvilke slags ost jeg godt kan spise, jeg er blevet informeret om at ost bare skal være lagret i mindst 3 uger, er der nogen der ved om det er korrekt, og hvad det er der sker i processen.




Her kan du indlægge en kommentar til dette emne.

Dit navn Navn

Din kommentar





Tilbage til kategori "Mælk - Fødevareallergi"Debat forum hovedmenu