Debat forum



Juleaften


Fra   :  Amalie (datter)

Dato : 2004-12-04
Vist   :  165 gange
(Vi er altid ca. 4-6 personer juleaften) Vores juleaften starter altid med at mor og 'papfar' sætter maden i ovnen og så sidder vi alle ved kaminen og hygger. Når maden er færdig begynder vi at spise. (Julemiddagen består af:And, andesovs, flæskesteg, sovs, brune kartofler, hvide kartofler, rødkål, salt chips, svesker og æbler fra anden, rødvin og sodavand.) Desserten er selvfølgelig ris a´lamande med mandel (der er både mandelgave og 'sidegevindster'.) Jeg ved ikke hvorfor dem der sidder ved siden af personen med mandelgaven også skal have en gave,tja, jeg kan bare huske at sådan har det altid været. Efter maden spiller vi 'klodsmajor' om hvem der skal vaske op.(alle hjælper aligevel til), eller som de sidste to år spiller vi pakkeleg med tre gaver pr. person. Efter det går vi over i sofaen og jeg (den yngste) læser juleevangeliet op. Så går alle undtagen min mor ud i gangen og venter til vi må komme ind igen (så er juletræet tændt men ægte levende lys.) Derefter danser vi om juletræet, slutter med 'Nu det jul igen' (denne sang danses i hele huset!)Så åbner vi gaver efter tur, en af gangen og spiser konfekt. Gog Jul...




Her kan du indlægge en kommentar til dette emne.

Dit navn Navn

Din kommentar





Tilbage til kategori "Julen"Debat forum hovedmenu