Debat forum



Opdatering


Fra   :  Per (Webmaster)

Dato : 2007-03-31
Vist   :  1282 gange
Så blev det tid til en opdatering af citrusallergien, der er tilføjet de samme nye punkter som der til de øvrige allergier, så der nu er mulighed for at debatere med andre med samme allergi, en mulighed som jeg meget håber at I vil gøre brug af.

Med venlig hilsen
Per


Kommentar
Fra   :  Kirsten

Dato:
2007-06-10
10-06-2007 Har fået konstateret citrusallergi for 5 år siden,og lever et o.k. liv uden citrus. Men rejser ikke mere og spiser sjældent ude. Har indtil januar arbejdet med madlavning, men må nu igang med en ny udd., da det er meget stressende at være på vagt hele tiden. Hvis der blir tilberedt retter med citrusskal får jeg åndedrætsbesvær. Og får jeg citrus i munden hæver min tunge og jeg må omgående ha lægehjælp for ikke at blive kvalt. Kender ingen andre med citrusallergi.


Kommentar
Fra   :  Mette

Dato:
2007-11-02
Jeg døjede med nældefeber i ca et år, før jeg blev opmærksom på, at jeg ikke kunne tåle citrusfrugter. BLODPRØVER viste ingen tegn på allergi, så jeg fik konstateret "autoimun nældefeber." Jeg fik forskellige slags medicin - binyrebakhormonpiller, plasticindpakning og antihistaminer(4xnormal dosis), men ingen af delene virkede optimalt. Jeg blev opmærksom på flere nælder mange timer efter jeg havde spist citrusfrugt. En PRIKTEST viste, at jeg ikke kunne tåle appelsin, lime og citron. Nu har jeg ikke fået citrusfrugter i 3 måneder og er HELT pillefri!




Her kan du indlægge en kommentar til dette emne.

Dit navn Navn

Din kommentar





Tilbage til kategori "Citrus - Fødevareallergi"Debat forum hovedmenu