Debat forum



Nyt punkt under allergi


Fra   :  Per (Webmaster)

Dato : 2006-09-06
Vist   :  1707 gange
Så har vi fået oprettet kategori for hvedeallergi som vi håber du vil tage godt imod.


Kommentar
Fra   :  Mikala

Dato:
2007-04-12
Hvor er det dejligt med et forum for hvede allergiker som mig :-) Tak for det


Kommentar
Fra   :  Kristina

Dato:
2007-10-14
Jeg har også lige fået at vide at jeg har hvedeallergi :( hvordan fik I det konstateret? Håber jeg kan få nogle gode idéer herinde til mad og andre ting.


Kommentar
Fra   :  Jane

Dato:
2010-02-18
Jeg har ikke fået konstateret en allergi, men har mine mistanker om at jeg muligvis har hvede allergi. Kunne også godt tænke mig at vide hvordan man får det undersøgt?


Kommentar
Fra   :  Heidi

Dato:
2011-03-22
Skønt med et forum for hvedealergikere, var også min første tanke, da gluten fri produkter ikke nødvendigvis er uden hvede. Desværre må jeg erkende efter et par kig at alle opskrifter ikke er hvedefri, langt fra. Da hvor der i flere opskrifter skal bruges glutenfri mel, synes jeg at det er svært at vurdere hvilken slags mel der er egnet istedet for, da jeg stadig ikke har den store erfaring med brug af de forskellige slags mel. Så jeg efterlyser klart at de glutenfri opskrifter som stadig indeholder hvede bliver sorteret fra. Mit hvede allergi blev konstateret via en blodprøve og en priktest


Kommentar
Fra   :  karina

Dato:
2012-07-26
Hvordan er jeres allergiske reaktion når i spiser hvede? (;


Kommentar
Fra   :  Jørgen Lorenzen

Dato:
2012-10-04
Jeg døjede med svamp i lysken og inderside af låret Efter 1½ år med fsk salver og piller fra hhv. læge og hudlæge uden at det forsvandt, gik jeg til alternativ behandler, efter 10min sagde han det var hvedeallergi, så efter 3 behandlinger med akupunktur og derefter undgik hvede/læste deklarationer i alt, fosvandt svampen efter 14dg. men så snart jeg spiser en kage eller rundstyk, er symptomerne der igen efter 2dg.


Kommentar
Fra   :  Nina

Dato:
2015-10-27
Jeg fik en efterhånden voldsom hoste, efter jeg flyttede til Bornholm, måske det var den udløsende faktor for mit problem. Efter halvandet år konkluderede min læge samt hospitalet, at jeg havde astma, og de næste fem-seks år fik jeg stadig højere dosis af medicin uden dog helt at tage symptomerne. Så forsøgte jeg med at stoppe al indtag af mælkeprodukter samt korn SAMT medicinen (efter aftale med min læge). I løbet af en uge forsvandt min hoste, og efter lidt flere forsøg, fandt jeg frem til at det er hvede, jeg ikke tåle. Jeg kan godt spise rug, speltmel og emmer, så nu bager jeg mit eget rugbrød. Hvidt brød og kager kun sjældent, men da altid med spelt eller emmer. Spiser jeg en billig småkage, hoster jeg igen efter en dags tid... Jeg har det fint nu, to år uden medicin. Lægerne viste udpræget mangel på interesse for mit forløb, skal det lige siges. Nu kunne de jo ikke tjene mere på mig.




Her kan du indlægge en kommentar til dette emne.

Dit navn Navn

Din kommentar





Tilbage til kategori "Hvede - Fødevareallergi"Debat forum hovedmenu