Debat forum



Gærallergi


Fra   :  Per (Webmaster)

Dato : 2007-02-07
Vist   :  4742 gange
Jeg er blevet opfordret til at oprette dette punkt om gærallergi, desværre har det ikke været muligt at finde ret mange oplysninger om denne allergi, f.eks. er jeg ikke klar over om der reageres på øl, vin og spiritus. Jeg håber at dette punkt alligevel kan være en hjælp, da vi har sorteret omkring 3.000 opskrifter med gær fra. Med venlig hilsen Per


Kommentar
Fra   :  Nanna Mølbak

Dato:
2007-06-08
Der er mange af de gærfri opskrifter, hvor der bruges rugbrød eller hvidt brød. Det er svært at finde rugbrød og boller uden gær, man skal kende en god bager.

Oplysning: Ølgær og gær er noget meget forskelligt, derfor kan man godt være allergisk for gær og alligevel tåle ølgær

Min søn på 2½ år kan ikke tåle gær, men kan tåle både surdej, ølgær og bagepulver.


Kommentar
Fra   :  Per (Webmaster)

Dato:
2007-07-21
Brødet er et af de dilemaer vi har med opskrifterne her, for brød kan jo bages eller skaffes uden gær selvom det måske ikke er helt let, derfor har vi ikke sorteret disse opskrifter fra, er det som tilbehør til en opskrift kan brødet jo også helt udelades. Mvh Per


Kommentar
Fra   :  Antonia

Dato:
2009-02-15
Jeg er allergisk overfor gær og dermed også alle gærede produkter. Man kan få konstateret allergien ved en simpel blodprøve. Gærede produkter er fx. øl, vin (ikke vodka, martini fordi de er destillerede).eddike, surdej, soya,ost (dog ikke flødeost/hytteost). Man kan købe kiks, knækbrød uden gær i. Håber, at dette kan hjælpe nogen. Har endnu aldrig mødt andre der havde denne allergi.


Kommentar
Fra   :  Antonia

Dato:
2009-03-30
Man kan fx. godt spise/ købe Kavli 5 korns knækbrød eller Kavli rugknækbrød i bl.a. Super Best. Desuden kan man spise fx. Digestive og Marie kiks. De er også uden gær. Desuden kan man i nogle urtehuse få brød bagt på salt - smager fint. Man kan også spise butterdejsbrød (fx. frosne butterdejsplader - forme dem til croissanter eller lignende og så er der serveret). Er der nogen, der har haft denne allergi, som er blevet kureret eller vokset fra den?


Kommentar
Fra   :  luna

Dato:
2009-05-09
Jeg har lige fået konstateret gær allergi. Både brødgær og ølgær. Så nu går jagten så ind på gode opskrifter, evt købebrød uden gær, og viden om hvilke produkter jeg skal holde mig fra, der indeholder gæring. Kan nogen bidrage med erfaringer vil jeg blive glad. Tak for input Antonia.


Kommentar
Fra   :  Majbrit

Dato:
2012-01-12
Hvis man har gærallergi (bagerigær) kan man så spise brød bagt med bagepulver, natron, surdej eller lign? Min mand har fået konstateret, at han ikke kan tåle bagerigær, men han får også et allergianfald, hvis han drikker øl, selvom han ifølge testen godt kan tåle ølgær. Synes det er meget forvirrende og svært at finde ud af, hvad han må spise og drikke. Jeg kan ikke finde meget om gærallergi på de danske internetsider, men der er en del, når man søger på engelsk.


Kommentar
Fra   :  Anya

Dato:
2015-11-12
Jeg kan ikke tåle gær i brød- og heller ikke drikkevarer med gæring el gær. Lever fint uden selvom mange til fester tror jeg er tidligere alkoholiker .




Her kan du indlægge en kommentar til dette emne.

Dit navn Navn

Din kommentar





Tilbage til kategori "Gær - Fødevareallergi"Debat forum hovedmenu