Debat forum



glutenfrimel


Fra   :  karen

Dato : 2008-01-14
Vist   :  2474 gange
Hej. Nu har jeg sat flere til at lede efter glutenfrimel i DK. De har spurgt i brugsen og fotex, men har ikke kunne finde noget. Hvordan kan det vaerer?.Jeg vil se om der er forskel paa melet.Det vi har hernede har en grim bismag og det kan ikke faa dejen til af haenge sammen, saa jeg kan ikke forme boller men maa klaske noget melmiks paa pladen, bagefter bliver det dog til boller afligevel. Naa haaber nogle kan hjaelpe.


Kommentar
Fra   :  Pia Sjøholm

Dato:
2008-01-29
Hej Karen, du skriver hernede, ved ikke hvor det er, men på sjælland kan man få glutenfrit mel i nogle Superbrugser (Fensmark) de har også et rimeligt udvalg af andre glutenfri varer, Bilka i Næstved har også glutenfrit mel. Jeg bager boller til min søn med stor succes og kan sagtens få dejen til at hænge sammen, uden at komme mel på pladen:). Er du interesseret i en opskrift på gode glutenfri boller, så send en mail til [email protected]. Hilsen Pia


Kommentar
Fra   :  Gurli

Dato:
2008-01-30
Hej Karen Du kan købe Classic melmix på www.allergikost.com. Den bruges i opskrifter med gær. Du udskifter blot mængden af hvedemel med classic melmix. Så kan du forme boller, lave pizzabunde o.s.v. Melmixen køber du på www.allergikost.com


Kommentar
Fra   :  Kirsten

Dato:
2008-02-27
Jeg kommer fra Horsens egnen, jeg handler alt i løvbjerg de har bare alt.


Kommentar
Fra   :  karen

Dato:
2008-03-29
Mange tak for jeres svar. Nu har jeg selv fundet en mel,hernede som haenger sammen, vi havde bare kobt den dyreste og daarligste.




Her kan du indlægge en kommentar til dette emne.

Dit navn Navn

Din kommentar





Tilbage til kategori "Gluten - Fødevareallergi"Debat forum hovedmenu