Debat forum



quinoa og gaer


Fra   :  karen

Dato : 2007-04-26
Vist   :  1753 gange
min mand har lige fundet ud af at han colikaer, nu har vi kobt ind til brod og derfor et par sporgsmaal.1. hvad er quinoa?2. og hvilken gaer bruger I. vi har faaet afvide vi ikke maa bruge almedelig og derfor kobt noget i pulver uden gluten.og da det er pulver skal det vel ikke oploses i vaeske. haaber nogle kan svare. hvilken kakoa bruger I, vi kan kun finde med gluten, hanss tal er meget hoje og laegen har sagt at han ikke maa komme i naerheden af gluten.Tak


Kommentar
Fra   :  Per (Webmaster)

Dato:
2007-05-01
Ud fra at det ikke ser ud til at du har æ ø og å på dit tastetur, så vil jeg tro du bor uden for DK, og så kan jeg ikke med sikkerhed svare for gæren, men her i DK er det de danske spritfabrikker som fremstiller gær og jeg kunne tænke mig at det er et biprodukt af spriten, som fremstilles af kartofler, jeg har heller aldrig hørt at der skulle være gluten i gær.

Med venlig hilsen
Per


Kommentar
Fra   :  karen

Dato:
2007-05-23
tak for dit svar, nu har jeg undersogt sagen (ikke engang bageren vidste noget), til sidst ringede vi til coliak foreningen hernede, og fik afvide at der ikke er gluten i, men paa deres liste over produkter med gluten i, staar der gaer, men det maa saa vaere tor gaer, naa men mange tak. hilsen karen




Her kan du indlægge en kommentar til dette emne.

Dit navn Navn

Din kommentar





Tilbage til kategori "Gluten - Fødevareallergi"Debat forum hovedmenu