Debat forum



Grødrismasse Hørfrøskum Sagomasse


Fra   :  Per (Webmaster)

Dato : 2006-11-02
Vist   :  1553 gange
Jeg ville gerne høre om jeres erfaringer med de ovennævente æggeerstatninger, jeg er ikke selv alærgisk over for æg, så jeg har derfor ringe erfaring med disse. Mvh Per


Kommentar
Fra   :  Joan Sørensen

Dato:
2007-03-12
Hej. Jeg bruger 2spsk ymer i stedet for et æg. det virker godt, dog kan æggene i sandkage ikke erstattes med ymer da den falder sammen.


Kommentar
Fra   :  kristina juel petersen

Dato:
2007-03-23
Jeg har prøvet at lave hørfrø skum som for det første lugte afskyeligt og så ligner det slim. Det jeg mest selv bruger som ægerstatning er en blendet havregrød den er billig og nem at lave og god at arbejde med


Kommentar
Fra   :  Susanne

Dato:
2008-07-15
Hørfrømassen har jeg brugt adskillige gange, men jeg må sige at det ikke helt kan erstatte æg i kager. Kagerne falder sammen og bliver lettere klæge. Min mor bruger Sagomassen og det er med samme resultat. Den diætist vi var hos fortalte at hørfrømassen kunne bruges fint som erstatning i pandekager o.s.v. men efter at ha' prøvet kan jeg ikke anbefale det. Det samme vil jeg sige om Ægerstatning fra Allergikost.dk (kan også købes i Løvbjerg) det eneste jeg kan sige om det er at det er ski.. dyrt, ca. 3 kr pr. "æg". Så hvis du har mod på det, så brug de "hjemmelavede".


Kommentar
Fra   :  Anne

Dato:
2010-02-26
No egg er et udemærket produkt sammen med sojafløde. Og ikke så dyrt som andre æggeerstatninger. Ellers er det godt i kager at bruge både natron og bagepulver. Så falder kagerne ikke så let sammen...Hørfrøskum er noget l...


Kommentar
Fra   :  Charlotte Peyk

Dato:
2011-05-25
Hej Alle, Synes lige jeg ville fotælle, at det slet ikke er nødvendigt at bruge æg-erstatninger når man vil bage kager (incl. pandekager, æbleskiver mm.)uden æg. Sammensætter man almindelige bageingredienser lidt anderledes, kan man sagtens få flotte kager. Jeg har udgivet en bog "Allergibagebog" med masser af disse opskrifter i. Bogen kan købes bla. købes hos SAXO.dk Hilsen Charlotte




Her kan du indlægge en kommentar til dette emne.

Dit navn Navn

Din kommentar





Tilbage til kategori "Æg - Fødevareallergi"Debat forum hovedmenu