Debat forum



Det tredie krydderi


Fra   :  Bodil F

Dato : 2016-04-12
Vist   :  913 gange
Jeg har ikke noget sted kunnet finde oplysning om, hvorledes det tredje krydderi anvendes.
Skal det koges med i retterne og i givet fald hvor længe?
Hvordan dosserer man?


Kommentar
Fra   :  arctic.gastro

Dato:
2016-05-30
det tredie kryderi kaldes også for glutamat, det er rent svindel, for det åbner kun smagscentrerne i munden - tungen - så vedkommende "tror at maden har en bedre smag.


Kommentar
Fra   :  arctic.gastro

Dato:
2016-05-30
glutamat må ikke koges, det har en uheldig virkning på lige fod som nitrit, nitrit bruges som bekendt for at give "gammelt kød en bedre rød farve. glutamat serveres sammen med salt og peber.


Kommentar
Fra   :  Peter Lauridsen

Dato:
2016-07-15
Det tredje krydderi bidrager med umamismag (kødsmag) til en ret. Generelt anbefales, at umamismagen kommer fra kød, fisk, parmesan, soja osv., da de ingredienser bidrager med flere komplekse smage end blot umami. Det tredje krydderi har traditionelt været anvendt i Østen, hvorfra vi har taget traditionen op.


Kommentar
Fra   :  mc

Dato:
2016-10-24
arctic.gastro sikke da noget fis at lukke ud ang nitrit. nitrit bruges da kun af fuskerer i den sammenhæng du beskriver men i feks pølsemageri er det da et superværn mod evt pølseforgiftning og når jeg laver rullepølse bruger jeg også lidt nitrit for at få den "rigtige" farve det er sgu da ikke fordi jeg bruger gammel kød. Helt fair hvis du har nitrit fobi men du kan da godt skrive sandheden


Kommentar
Fra   :  arctic.gastro

Dato:
2016-11-18
mig bekendt er pølser og meget andet svindel pyntet op med nitrit, prøv lige at gennemlæse hvordan fuskerne laver med klister pølse.


Kommentar
Fra   :  arctic.gastro

Dato:
2016-11-18
Rullepølse bliver kogt, så derfor burde der ikke være skadelige bakterier i kødet, men Danmark er jo berygtet for kød svindel, og jeg fraråder bestemt almindelige forbrugere, at handle kød hos de berygtede supermarkeder, find en ærlig slagter, der har lært håndværket på den rigtige måde.


Kommentar
Fra   :  arctic.gastro

Dato:
2016-11-18
vi havde hestekøds skandalen, men der var intet kød i de pizzaer, det hele var lavet på tilsætningsstoffer. vi havde fiskeskandalen med Fidusfisk, men der var ingen fisk i pakken, det hele blev lavet af kunstige smagsstoffer på en fabrik på Hadsundvej i Randers - en virksomhed som også lavede kunstige produkter til hospitalerne, for de patienter der havde ''kød alergi. alergien kaldes også svindel.




Her kan du indlægge en kommentar til dette emne.

Dit navn Navn

Din kommentar





Tilbage til kategori "Diverse"Debat forum hovedmenu