Debat forum



Efterlysning af opskrift


Fra   :  Sine Lundberg

Dato : 2016-02-28
Vist   :  965 gange
Hej. Jeg efterlyser en opskrift på en fiskeret, som min mor lavede. Kan huske at den bestod af fiskefileter, der blev rullet sammen. Der indgik også fløde, champignon og grønne oliven. Jeg nåede desværre ikke at få opskriften i tide. Er der nogle, der kan hjælpe??


Kommentar
Fra   :  arctic.gastro

Dato:
2016-04-10
Opskriften er såre simpel.
I de gode "gamle dage gik opskriften under navnet rullemops*, altså friske rødspætte filetter der var rullet sammen, og holdt sammen med en tandstik.

Fisken fik et let opkog i lidt hvidvin, vand, med lidt løg,laurblad og dild.

derefter tog man fisken op af gryden, og sigtede "fonden, og kogte de friske skiveskårne champigon i ca. 4 min, hvorefter man tilstate de "syltede oliven, og lod det koge "reducere" i ca. 2 min, hvorefter man tilsatte fløden, og lod det jævne over svag varme i ca. 4 min, derefter kunne man liste fiskene over i den sammenkogte "sauce.

Man kunne også "maskere fisken med saucen på et fint fad, med "duches" kartoffel mos med indpiskede æg, duchesen blev "bagt i ovnen, indtil den var gylden, og så monterede man fisken med saucen, og dekorerede med champigon, oliven, dild, og desuden kunne man servere citron både apart.


Kommentar
Fra   :  arctic.gastro

Dato:
2016-04-10
Duches' kog ½ kg. kartofler uden salt, damp forsigtigt kartofler af, efter kogning i ca. 22 min, hæls kartoflerne i en røreskål - røremaskine - og spæd gerne op med lidt piskefløde - tilsæt forsigigt 2 - 3 æg under konstant piskning, kom massen i en sprøjtepose, og lav dekorationer på et ovnfast fad - evt. roser - eller "fletninger - duchesen bages gyldent, og spises sammen med fisken.


Kommentar
Fra   :  Jeanette Storm

Dato:
2018-07-16
Efterlyser en ret med svinekam, nudler og karrysovs. Den er måske fra Ude og Hjemme ca 2002.




Her kan du indlægge en kommentar til dette emne.

Dit navn Navn

Din kommentar





Tilbage til kategori "Diverse"Debat forum hovedmenu