Debat forum



Løse ris


Fra   :  Else

Dato : 2015-10-08
Vist   :  1091 gange
Jeg skal ha 12 sultne gæster til ristaffel.Hvordan undgår jeg at risene klumper sammen til at de skal serveres anden gang?


Kommentar
Fra   :  Bjarne

Dato:
2015-12-25
Jeg ved ikke om det er fordi du anvender andre ris, men jeg oplever aldrig dette problem. Jeg bruger basmati- eller jasmin ris og i forholdet 2 dele ris / 3 dele vand
Kog vand evt med lidt salt og tilsæt ris og lad det koge i 10 min med låg på, fjern fra blusset og lad trække 5-10 min. Brug en gaffel til at løsne risene og jeg vil garanterer dig, at du ikke vil få problemer hverken ved 2. eller 3. servering


Kommentar
Fra   :  arctic.gastro

Dato:
2016-04-10
Daglig portion, progresiv cooking.

til 100 gæster, 1 del uskyllede Basmati - Jasmin rice - 2 dele vand, ristaffel - tilsæt lidt hakkede løg, lidt hakkede peberfrugt, gerne i tre farver, grov revne gulerødder, blland det forsigtigt, og lad det simre i ovnen i ca. ½ time, løsn risene med lidt smør, og tilsmag med en anelse citronsaft og salt.


Kommentar
Fra   :  Harly

Dato:
2016-05-22
Brug en riskoger og brug kun Jasmin eller Basmatiris. Husk at ris skal skylles før de koges. 1 del skyllede ris til ca 1,2 koldt vand. Salt efter behag tilsættes når vandet er varmt.




Her kan du indlægge en kommentar til dette emne.

Dit navn Navn

Din kommentar





Tilbage til kategori "Diverse"Debat forum hovedmenu