Debat forum



Tømmermændsmad


Fra   :  per (webmaster)

Dato : 2012-12-14
Vist   :  5520 gange
Hvad spiser du når du har tømmermænd, f.eks. nytårsmorgen??

Har du overskud til at kokkerere eller er det kun fastfood som dur?


Kommentar
Fra   :  Nikolaj Christensen

Dato:
2012-12-30
Jeg sørger for at kyle en omgang vitaminpiller ned, efterfulgt at mindst 1,5 til 2 liter almindeligt vand.

Bagefter står den gerne på scrambled eggs, god røget bacon og et par stykker fuldkornsrugbrød med smør.
Hvis jeg kan overskue det, så bikser jeg lidt tomatsalat sammen, med nogen finthakkede rødløg og lidt brøndkarse.

Godt nytår til alle ;)




Kommentar
Fra   :  Elsebeth

Dato:
2012-12-30
Jeg spiser hønsekødsuppe, det har jeg altid i fryseren.




Kommentar
Fra   :  joeson

Dato:
2012-12-30
Ristet franskbrød til 1 snaps eller 2


Kommentar
Fra   :  Connie

Dato:
2012-12-31
En rugbrødsmad med leverpostej og hjemmesyltede rødbeder!


Kommentar
Fra   :  Ivar, Helgeland Nordnorge

Dato:
2012-12-31
Da hiver jeg innpå 2x500mg paracet med 1 glass kaldt vann, hiver på pannen , skjærer opp så mange fenalårskiver at det nesten dekker pannen, steker lett på begge sider i rikelig med smør og ca 2 stk hakket chalottløk. Når dette er freset lett legg på 4 stk egg og legg lokk på. Ikke salt enda, kan hende spekelåret har nok salt.
Nå kan jeg legge meg igjen sammen med kona og hvile ut gjennom nyttårskonserten fra wien.
Godt nytt år sier jeg så til alle livsnytere og resten av de heldige som tross alt vokner.


Kommentar
Fra   :  Elvis

Dato:
2012-12-31
Varme toast med leverpostej og rødkål sammen med masser af kold mælk


Kommentar
Fra   :  Børge Rasmussen

Dato:
2012-12-31
Jeg drikker med måde - er 67 år - og har derfor aldrig tømmermænd.
Det var noget andet i mine unge dage - uddannet murer - der tømte jeg vandhanen, spiste normalt. Og så klatrede jeg for det meste (efter fyraften) helt op i toppen af træet jeg lige var faldet ned fra!

Børge


Kommentar
Fra   :  Peter

Dato:
2012-12-31
Jeg plejer gerne, dagen derpå at bruge 3-4 timer i køkkenet, til stor glæde for resten af familien, da jeg ikke selv kan få noget ned, nem jeg slapper af ved at gå ikøkkenet. :-)


Kommentar
Fra   :  Pernulle

Dato:
2012-12-31
Jeg skal i hvertfald ikke ud og handle så hvis jeg ikke har handlet inden, så spiser jeg bare alt hvad der er tilbage i køleren.
Ellers er chips med dip altid en vinder:)


Kommentar
Fra   :  Grethe Jørgensen

Dato:
2013-01-03
Mange gode råd,det lyder godt altsammen,jeg var selv ude
nytårsaften så det forløb rigtig godt "godt nytår"


Kommentar
Fra   :  Rudi Hansen

Dato:
2013-02-18
Mojn.

Ja jeg er lidt sent på den, men Tømmermænd komme også andre tider.
Nu har jeg 7 - 9 - 13 aldrig tømmeermænd efter en tur. Men
min mave har det ikke så godt, men en omgang havegryn med mælk, ikke let mælk og mini mælk, det skal være sød mælk, de andre hjælpe ikke, derefter en går tur ca. 2 - 3 km. Så er man frisk som en havørn.


Kommentar
Fra   :  Thorkild Nygaard

Dato:
2013-02-22
jeg spiser en brunch burger bestående af bolle smurt med miraclewhip en 2oog hakkebøf med ost og spejlæg med blødende blomme på toppet af med godt med bacon og ketchup...! det redder altid dagen ;)


Kommentar
Fra   :  jannie

Dato:
2013-03-06
pizza, chips og cola :/


Kommentar
Fra   :  louise

Dato:
2013-03-17
Jeg går en tur på macdonalds, ellers krydderboller med leverpostej og agurk, den er også god for tømmermændene;)



Kommentar
Fra   :  Mathias

Dato:
2013-09-13
Helt enig med:
Kommentar
Fra : jannie

Dato:
2013-03-06

pizza, chips og cola :/ :

Alt klamt der kan spises skal bare ned men cultura med jordbær drikker jeg altid fordi det er så tyk det lægger et godt lag i maven og det nemt at få ned.. :)


Kommentar
Fra   :  Louise

Dato:
2013-10-04
Bearnaisesauce er det bedste for tømmermænd og ej forglemme pommes frites med masser af salt..


Kommentar
Fra   :  Jan

Dato:
2014-01-06
Rejser mig ved det træ jeg er faldet. Men ellers vil jeg anbefale en pølsevogn


Kommentar
Fra   :  Kingo Roland Jensen

Dato:
2014-01-06
En læge skrev i ugeblads lægebrevkasse:
"Jeg burde ikke skrive det i min egenskab af læge, men jeg spiser en spegepølsemad og drikker en kold øl til, hvis jeg vågner op med tømmermænd"


Kommentar
Fra   :  michael roer

Dato:
2014-01-06
burgere og pomfritter - evt en halv kylling m agurksalat

GODT NYTÅR til alle.....

hilsen michael


Kommentar
Fra   :  Anemette

Dato:
2014-01-07
Jeg spiser tomatsuppe med porrer og spagetti.

Det er et must!
Altid!
Året rundt! Efter en bytur!





Kommentar
Fra   :  Inger

Dato:
2014-01-07
Hmmmhar aldrig haft tømmermænd...så ved ikke hvad det vil sige...så deeeet.


Kommentar
Fra   :  Rikke

Dato:
2014-01-22
Maccen :D altid en sikker vinder efter en bytur!


Kommentar
Fra   :  iane

Dato:
2014-02-05
prøv havregrød lavet med godt med salt, en solid klat smør og et stort glas mælk, det synes jeg virker når man bare har lyst på at sove

ellers så så fyr nogle hurtige genstande ned så udsættes tømmermændene og så det bare med at i seng tidligt men en lille promille så er man frisk og veludhvilet næste dag


Kommentar
Fra   :  Thøger

Dato:
2014-02-12
Drikkeyoughurt eller chokolademælk kan som regel narre maden indtil man kan overskue at lave varm mad, plejer at lave bøffer med pommes frites og bearnaise, eller tage lasagne eller chili con carne op af fryseren, og selvfølgelig cola, chips og b-film ad libitum


Kommentar
Fra   :  gitte

Dato:
2015-01-05
Jeg drikker mig aldrig fuld


Kommentar
Fra   :  LotteBG

Dato:
2015-01-05
Nytårsmorgen (læs middag) får vi altid amerikansk morgenmad med æg, bacon, pølser, toast og ikke at forglemme pancakes.
Da jeg var ung spiste jeg altid forårsruller med massere af Soya og drak cacaomælk til det kurerede tømmermændene.


Kommentar
Fra   :  Bodil

Dato:
2015-01-05
En bloody Mary og Sol-æg - det er en superkur. Men rejs dig ved det træ du faldt fra, så lidt promiller og tidligt i seng - det tilslutter jeg mig.


Kommentar
Fra   :  Cecilie

Dato:
2015-01-06
Mælk, hvidløgsbrød, toast og pomfritter med sovs er det bedste mod tømmermænd!!!




Her kan du indlægge en kommentar til dette emne.

Dit navn Navn

Din kommentar





Tilbage til kategori "Diverse"Debat forum hovedmenu