Debat forum



Kommentar
Fra   :  Ann

Dato:
2008-01-21
Synes at det vil være en stor fordel hvis der, idet man skriver flere ingredienser ind i søgefeltet kun fremkommer opskrifter der indeholder alle ingredienser man søger på. Eller at man evt kan vælge om man vil se opskrifter der indeholder alle, nogle eller kun en enkelt af de ingredienser man søger på.


Kommentar
Fra   :  Pia

Dato:
2008-01-28
Jeg kunne godt tænke mig at man kan markere flere former for kød, så man får opskrifter frem enten med flere slags kød i, eller flere forskellige opskrifter med enten det ene eller det andet...


Kommentar
Fra   :  Charlotte

Dato:
2008-03-03
debatten staves med 2 t'er


Kommentar
Fra   :  B.Kristensen

Dato:
2008-03-06
Jeg har før søgt et felt som skulle hedde "Gæstemad" og evt. et som hed "fin gæstemad"

Jeg mangler tit ideer til en middag for venner, en almindelig fredag/lørdag, uden at det skal være "fint"




Kommentar
Fra   :  Mette Svenningsen

Dato:
2008-03-07
HEJ

Jeg kan ikke få søgefunktionen til at virke, hvis jeg vil søge på opskrifter, uden æg og hvedemel.'
Hvad gør jeg forkert.

Venlig hilsen
Mette Svenningsen


Kommentar
Fra   :  Per (Webmaster)

Dato:
2008-03-08
Til B.Kristensen

Hvis du vælger menupunktet opskrifter, og her scroller lidt ned på siden så har vi et punkt som heder festmad.

Grunden til at det ikke er med i den udvidet søgning er at vi ikke er helt tilfreds med sorteringen af opskrifterne.

Mvh
Per


Kommentar
Fra   :  Per (Webmaster)

Dato:
2008-03-08
Til Mette Svenningsen

Når du har valgt æg og hvede under allergi, så skal du klikke på knappen Søg, men der går lige lidt tid for at resultaterne kommer frem da det er mange opskrifter.

Du kan gøre søgningen hurtigere ved evt. at vælge en ret også.

Mvh
Per



Kommentar
Fra   :  Jens O. Holsting

Dato:
2008-03-27
Til debat forum.

Debaten staves debatten

Venlig hilsen


Kommentar
Fra   :  Per:

Dato:
2008-04-03
Kunne tænke mig at få oplyst hvor meget vin (antal af hele flasker) man beregner til en 3 retters menu.
Hvidvin rødvin.
-og hvad vil I foreslå som dessertvin i stedet for Portvin
og Sherry.
Det drejer sig en festlighed med ca. 28 til 30 personer, 3 er børn,og ingen af gæsterne er voldsom drikkende, men der skal selvfølgelig være nok.
Tak for hjælpen
venlig hilsen/ Per
[email protected]




Kommentar
Fra   :  Cavi

Dato:
2008-04-17
Ann skriver præcis det, jeg også ville ind på; det vil indskrænke søgeresultatet behageligt, hvis man kunne bruge Boolske operatorer: OG, ELLER, BÅDE.

Skulle f.eks. lede efter søde sager med chili OG chokolade. Fik en masse bøvl (læs: mange, mange fund) med ENTEN/ELLER-opskrifter, og jeg gad ikke lede allesammen igennem :-(


Kommentar
Fra   :  Lars

Dato:
2008-04-18
Jeg er ikke sikker på om denne funktion allerede er på siden, men jeg har ikke kunne finde den. Det ville være meget godt hvis man kunne sortere efter hvor mange der har "givet karakter" til de forskellige opskrifter. På denne måde ville man kunne blive fri for de mange opskrifer der kun har fået én stemme på f.eks. 10.


Kommentar
Fra   :  Birgit

Dato:
2008-04-25
Mon ikke de fleste ofte står i en situation, hvor man skal 'genfinde' en opskrift, man har haft succes med. Det oplagte er derfor at kunne skrive alle de ingredienser, man kan huske, ind i et felt - og så skal en såkaldt fuzzy-funktion finde de opskrifter, hvor de er nævnt. Den skal også kunne det, selv om man fx skriver tomater i stedet for tomatskiver. Princippet fungerer bl.a. på vores egen website (ikke opskrifter), og det er meget velfungerende.

Og mens vi er ved kommentarerne, så ville det være dejligt at se på en anden farve end 'grisefarven' på jeres site.


Kommentar
Fra   :  Christina

Dato:
2008-05-03
Det undrer mig lidt at når jeg går ind og søger under "dyrearter" så undrer det mig at der pludselig kommer noget frem som "vin&spiritus", "mel".... og mange flere som jeg ikke lige umiddelbart ville kalde dyrearter.... :-) undrer mig bare


Kommentar
Fra   :  Per (Webmaster)

Dato:
2008-05-03
Hej Christina

Det er fordi at i starten så delte vi opskrifterne op netop efter dyrearter, men stødte så på problemet at der jo er opskrifter hvor der ikke bruges dyr/kød og disse ville vi også gerne dele op, en kage indeholder f.eks. mest mel, men det kan jo så f.eks. være spelt eller rug.

Vi er enige om at ordet dyrearter ikke passer helt, men vi har ikke kunnet finde på noget bedre.


Kommentar
Fra   :  Line

Dato:
2008-05-18
Det er rigtig fint med jeres udvidet søge mulighed - jeg bruger den rigtig meget. Det eneste problem er at hvis man gerne vil bruge muligheden for at se opskrifter med karakter over fx. 7, så kommer der rigtig mange opskrifter med karakteren 10 frem, som kun har fået en stemme. Når jeg bruger denne søgefunktion kunne jeg godt tænke mig at man også kunne vælge opskrifter med fx. min. 5 stemmer eller mere, således at det giver et mere retvisende billed af hvad andre mener om opskriften.


Kommentar
Fra   :  Bente

Dato:
2008-06-12
Har ikke nogen kommentar til debatten, men kunne godt lide at vide, hvordan jeg kommer ind på brugersiden, hvor jeg har lagt en søgning ind på en opskrift, uden først at skulle skrive efter en ny opskrift????


Kommentar
Fra   :  sisse

Dato:
2008-08-07
søgefunktionen skal helt klart kunne håndtere "ingrediens A" OG "ingrediens B"


Kommentar
Fra   :  

Dato:
2008-08-22
Enig med Sisse.
Og måske også ingrediens c+d+e+f+g...!!! :-D
Prøv at se madplaner.dk


Kommentar
Fra   :  henning

Dato:
2008-09-28
mangler opskrift på porredressing som bruges laks


Kommentar
Fra   :  Rikke

Dato:
2008-09-29
Mangler at kunne søge på fryse-egnet !!!



Kommentar
Fra   :  Henry Charles Krøger

Dato:
2008-10-13
Jeg er 82, det lidt sent at begynde at lave mad.
Men det jeg gerne ville lære var blot at kunne lave en brun sovs til F.eks. Medisterpølse.
Hvor kan jeg lære det?
Jeg har kigget på nettet men kan ikke finde nogen der bare lige kunne fortælle mig hvordan jeg skal gøre.
Med venlig hilsen Henry.


Kommentar
Fra   :  john-henriksen@mail fra hurup thy 776o

Dato:
2008-11-03
kære ven du ved nok hvad fødstdag kagermænd som bliv
brugt hele årlige den er meget gode den er jeg hele vilde med kagermænd får engang imellem er alletid som kan købte hos bager er laver i vor landt danmark . kan man selv laver den kagermænd [ fødtsdag kagermænd ]
hilsen mange gang fra john-henriksen@mail


Kommentar
Fra   :  Anne Jensen

Dato:
2009-01-14
Til Henry Charles Krøger.

Dejligt at du interesserer dig for madlavning. Ingen alder er for sent til det, men jeg vil anbefale at du anskaffer dig Frk. Jensens Kogebog. Den indeholder alle de gamle danske opskrifter og kan sikkert lånes hos naboen ellers på biblioteket.

Bedre sent end aldrig!
Venligst Anne


Kommentar
Fra   :  mio_pigalop

Dato:
2009-02-14
Ved ikke om mit spørgsmål hører til her. Men jeg kan ikke finde hvor man skriver og indsender opskrifter...

Med venlig hilsen Iben


Kommentar
Fra   :  Per (Webmaster)

Dato:
2009-02-15
Du skal ind under det punkt som heder brugerservice, her er der et punkt med indsend opskrifter.


Kommentar
Fra   :  josefine

Dato:
2009-03-29
kunne godt tænke mig en søge funktion, hvis man evt, har et stykke kød og andet, men ikke lige ved hvad man skal lave, så kan man plotte det ind, og så kommer der nogle opskrifter man skal bruge lige de indigrienser.

med venlig hilsen josefine


Kommentar
Fra   :  kirsjep

Dato:
2009-05-06
Jeg har igennem længere tid søgt efter marinade til
forskellige slags kød og fjerkræ.


Kommentar
Fra   :  H.Rasmussen

Dato:
2009-07-20
Er der nogen der har et godt forslag til en schore middag


Kommentar
Fra   :  Tina Sejersbøll ([email protected])

Dato:
2009-08-16
BRUN SOVS
Til Henry Charles Krøger.
Jeg synes også det er alletiders, du laver mad. Det gør min farfar på 95 også.
Nu er det jo ikke sikkert, du lige kommer på biblioteket hver dag, og det er altså ikke alle (naboer), der har Frk. Jensens. Jeg var over 40, da jeg fik den.
Selve grundmetoderne for at lave rigtig dejlig, gammeldags brun sovs helt fra bunden, synes jeg heller ikke, jeg kan finde nogen steder. Det er faktisk ikke svært (når man har været madmor længe). Måske kan jeg forklare det:
Lav først en opbagning: En grundsubstans af mel og fedtstof til saucer (især danske sovser).
Smelt fedtstof, enten fra det, du lige har stegt,(bøf kylling, medister, frikadeller eller meget andet) eller margarine, smør el.lgn. Alt bliver bedst med smør, men også mest usundt. Ikke mere end ca. 50 g, ellers tror jeg, du får en for stor portion til dig. (Hvis du bruger mere, har du dog dejlig sovs, du bare skal opvarme de efterfølgende dage. Nemt.) Når fedtstoffet er smeltet, "mætter" du det med mel, du drysser i, og pisker grundigt. Hvis du putter meget i, skal du hælde det mere væske i bagefter og får en stor portion, men det er jo valgfrit. Når massen har en lind (mere eller mindre tyk, men nem at røre) konsistens, kan du hælde din væske i og stadig piske godt. Hvis fedtstofmassen klumper eller er ret tyk/fast efter melet, skal du ikke fortvivle. Det er bare melets mængde, der så bestemmer, hvor meget væske, du skal bruge. Væsken kan være: Enkel bouillon, du har lavet af kogende vand, måske fra grøntsager du kogt eller bare alm. vand, og en eller flere bouillonterninger, alt efter hvor kraftig smag, du vil have. Gerne mere end i anvisningen på bouillonpakken. Du kan i stedet også bruge mælk som væske. -Eller en kombination. -Bouillonen giver smag, og mælken giver den karakteristiske SOVSE-konsistens.
Når du hælder væsken i, så gør det langsomt og pisk kraftigt (det kan blive dagens motion), så undgår du sikrest klumper, indtil sovsen har den gode kartoffelvenlige konsistens. Bruger du mælk, skal du passe på ikke at lade gryden stå og koge for sig selv, da mælk brænder nemt på. Men pisk rigtigt kraftigt, og skru helt ned på laveste blus, lige så snart konsistensen er god, eller tag gryden af blusset med låg på. Overskydende fedt fra panden kan du evt. hælde i til sidst, som ekstra smagsgiver. Du krydrer og smager bare til med salt og peber og/eller andre krydderier til sidst, som det passer dig. -Lidt mer knust bouillonterning kan også bruges som smagsgiver, bare varm sovsen lidt længere, så du er sikker på, der ikke er usmeltet bouillonkrymmel i.
Det var noget af en forklaring. Håber ikke, den er for overpædagogisk, men hvis du ikke er vant til at lave mad, kan det være det fremhæver husmoder-tricksene.
Til sidst et godt råd, jeg fik i et køkken, jeg arbejdede i: Hvis der til sidst, når du har opnået konsistensen, er klumper i sovsen, kan du sætte en si (ikke et dørslag) i en skål og kælde sovsen deri, og mas sovsen igennem med en ske. Den skal lige røres igennem og varmes lidt op bagefter.
Velbekomme og held og lykke :-)
Kh Tina
(Hvis I vurderer mit svar til at være brugeligt, vil I så evt. være mægtigt søde og sende det videre til Henry. Jeg tror, det vil sikre mere, han læser svaret. På forhånd tusind tak. Tina)


Kommentar
Fra   :  marie-louise

Dato:
2009-08-28
jeg ku rigtig godt tænke mig at få en " uden" funktion med. Sådan at jeg feks. ka slippe for alle "syltede" når jeg søger på rødbeder


Kommentar
Fra   :  Kit

Dato:
2009-09-08
Kan man bruge joker-tegn når man søger på opskrift navne. Feks. vil jeg gerne finde en opskrift på toscatærte. Men er det tosca tærte, toscatærte, toscakage eller hvordan er det lige skrevet. Det ville være dejligt at kunne skrive tosca* el. lign. og så få alt det der starter med tosca

mvh
Kit


Kommentar
Fra   :  Heidi

Dato:
2009-09-23
Flere har været inde på det... jeg har bare ikke set nogen reaktion på det fra Webmasteren :-). Det er frustrerende at man ikke kan søge på flere ingredienser samtidig. Hvis jeg f.eks. søger på chokolade og tranebær kommer der rigtig mange forslag op bla. pebermynte pestriller som ikke har hverken tranebær eller chokolade i sig. Kunne virkelig være skønt hvis man kunne lave en søgning hvor man kunne vælge at begge ingredienser skulle med. Måske det findes men jeg bare ikke kan finde ud af det?



Kommentar
Fra   :  Per (Webmaster)

Dato:
2009-09-25
Til Heidi

Jeg tror at du skal bruge den funktion som heder tøm køleskabet i stedet for den udvidet søgning, da den udvidet søgning som du skriver måske ikke fungerer allerbedst til søgning på ingredienser.

I tøm køleskabet kan du søge på flere ingredienser, og du behøber ikke at fuldføre ingrediensens navn, ej heller at sætte * bagved.




Kommentar
Fra   :  Lone

Dato:
2009-12-02
Jeg mangler en søgefunktion hvor jeg kan søge på mad der er fryseegnet.


Kommentar
Fra   :  Frede Kaad Hansen

Dato:
2010-01-02
Jeg Bor i Thailand, og her kan man ikke købe Tarteletter, så ønsker at få en opskrift hvordan jeg kan lave tarteletter selv. Håber det er en barmhjertig sjøl som kan hjælpe mig.
Ønsker alle et Godt og Lykkebringende Nytår.
Hilsen Frede
Frede Kaad Hansen

mail adr. [email protected]


Håber på HJÆLP. Hjertelig tak


Kommentar
Fra   :  Anne D

Dato:
2010-04-04
Jeg kunne godt tænke mig at der var et sted man kunne fravælge en bestemt ingredients, her tænker jeg specielt på oksekød og svinekød. syntes at det ville være smart for dem som ikke spiser den ene eller anden slags kød pga, religiøse årsager.


Kommentar
Fra   :  Carina

Dato:
2010-04-16
Jeg kunne godt tænke mig at kylling bliver tilføjet under Allergier. Eller som en anden har foreslået en "uden-søgning", så man kan undgå visse ingredienser.


Kommentar
Fra   :  Vibeke

Dato:
2010-08-16
Jeg kunne godt tænke mig at man kunne søge på opskrifter indsendt efter en bestemt dato.


Kommentar
Fra   :  vibeke serup

Dato:
2010-12-15
søger mette blomsterbergs opskrift på brunkager men kan ikke finde en eneste af hendes opskrifter øvvv


Kommentar
Fra   :  annelise soll

Dato:
2011-03-05
jeg vil gerne ha, en opskrift på occobuco


Kommentar
Fra   :  Luna

Dato:
2011-05-18
Jeg var lidt i tvivl om, om det var her jeg skulle skrive, men i hvert fald:

Det ville være rart med en 'undgå madvarer', lidt ala allergi-tingen, bare så det ville være muligt at fjerne opskrifter med f.eks. sødemiddel.


Kommentar
Fra   :  mievaerge

Dato:
2011-05-23
Jeg kunne godt tænke mig at man kunne vælge til om det er mad børn kan lide. Det gælder alle retter.
F.eks. til hovedret kunne der både ligge lasagne, frikadeller osv. Grunden til jeg gerne vil kunne søge på børn er at jeg ofte mangler idéer til vores aftensmad.
Man kunne opdele: børn, slanke, hurtig mad, billig mad, luksus mad osv.


Kommentar
Fra   :  Anja Busack

Dato:
2011-07-04
Jeg kunne godt tænke mig en trippel kategori for allergien mælk/hvede/æg.

Og i overskrift overskriften give mig nogen kategorier, da jeg tilsyneladene skal ind og se hvad "tobias special" og diverse andre titler på retter er.

Jeg får et allergiker barn til fsdags fest på onsdag og vil gerne kreere en føsdas middag til hele holdet med allergierne i mente.

Tak :)


Kommentar
Fra   :  Jørn Bro

Dato:
2011-08-07
Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen ved om alle typer rønnebær er spiselige?

På forhånd tusind tak for hjælpen!




Kommentar
Fra   :  anja viborg

Dato:
2011-11-06
Kunne godt tænke mig en mere nøjagtig søgemaskine. Søger man f.eks på AND får man f.eks en opskrift på en kagemand fordi ordet AND er med i kagemAND


Kommentar
Fra   :  Sine

Dato:
2011-11-30
Det ville være rigtig dejligt hvis der var mulighed for enten at vælge flere forskellige tilberedningsmetoder eller at fravælge nogen. Jeg har eksempelvis ikke ovn og ville gerne kunne søge på opskrifter der ikke kræver ovntilberedning.


Kommentar
Fra   :  Lunaba

Dato:
2012-04-18
Kunne være dejligt med en 'kaloriefattig' kategori. Med forskellige grænser afhængig af om det er væske eller 'fast'.
Fedtfattig hjælper jo ikke, hvis der f.eks. er ekstremt meget sukker i..


Kommentar
Fra   :  Loa

Dato:
2012-06-20
Jeg skal servere en stor buffet som jeg rigtig gerne vil lave så meget af i forvejen, som muligt. Jeg savner derfor muligheden for at søge retter som er fryseegnede.


Kommentar
Fra   :  Ingolf Kristiansen

Dato:
2012-10-14
Det ville være en fordel at kunne søge tilbage til foregående,retter man har søgt på og se en over sigt


Kommentar
Fra   :  Mie Halle, (halledesign@vb. net)

Dato:
2013-01-21
Når man nu har fundet en af jeres opskrift med "tarteletter med høns i aspargen", hvor der indgårgrønne ærter, aspargessnitter, gullerødder og knoldselleri, ville det være rart igen at kunne finde den. Der er der IKKE NU. Hvor finder jeg den ???????????????????


Kommentar
Fra   :  Ingrid Egtman

Dato:
2013-06-03
Hvor køber man Perfect Fit?


Kommentar
Fra   :  Thor

Dato:
2013-06-05
Jeg kunne godt tænke mig en mulighed for at søge på antal procent af fedt, protein og kulhydrat.


Kommentar
Fra   :  ALJ

Dato:
2013-12-03
Jeg kunne godt bruge et søgefelt hvor der står velegnet til nedfrysning.




Her kan du indlægge en kommentar til dette emne.

Dit navn Navn

Din kommentar





Debat forum hovedmenu