Debat forum



brød


Fra   :  Alice Brasch

Dato : 2007-01-11
Vist   :  5266 gange
jeg vil gerne bage glutenfri brød, men støder på navne som lidano pre-mix og jyttemel! For ikke indviede, ville det være rart med en forklaring samt oplysning om hvor det forhandles.Det eneste jeg har fundet er noget glutenfri mel der hedder Finax (købes i alm supermarkeder) bruges det ligesom pre-mix? VH Alice


Kommentar
Fra   :  Kristina Volmer Christensen

Dato:
2007-02-02
Hej Alice Jeg har en dreng, der har cøliaki (glutenallergi) Vi køber Jyttemel i vores lokale Dagligbrugs. Det kan fås i de fleste Superbrugs og Kvickly-forretninger. Jyttemel er naturligt glutenfrit og indholder brune ris, boghvede, majs, sukkerroer, loppefrøskaller, johannesbrødkernemel og kartoffelmel. Vi bruger det bl.a. til fremstilling af tærter og pizzabunde. Pre-mix kender jeg ikke men har også stødt på det flere steder i forbindelse med glutenfri kost. Med venlig hilsen Kristina


Kommentar
Fra   :  Dorthe Riisager

Dato:
2007-04-19
Boghvede indeholder også gluten - dog i meget små mængder, men for nogle kan boghvede også give problemer.


Kommentar
Fra   :  Keld Wyke

Dato:
2007-07-01
Alice: Lidano pre-mix har brugsen forhandlet og jeg tror stadig de gør det, men der findes mange flere og bedre produkter på markedet nu.da min søn fik konstateret cøliaki i 96 var der næsten kun Lidano og personligt mener jeg at det var meget svært at få et godt brød/kage ud af det. siden den tid er der sket meget takket været Dansk Cøliaki Forening er mange flere produkter nu. jeg syntes du skulle kigge på deres hjemmeside. ps:husk at Finax også laver produkter indeholdende gluten.

Dorthe :Ja har man cøliaki skal man jo nok holde sig fra det.

ang. bagning er Husk eller Fiber Husk rigtigt godt at bruge for at få et godt brød ( de har udgivet et ringbind med opskrifter glutenfri indeholdene husk ) kan anbefales.


Kommentar
Fra   :  Kirsten

Dato:
2008-02-27
Jeg køber mel til rugbrød i løvbjeg, de har noget færdigblandet mel som hedder fuldkorns brød fra Mix well, hvor der kun skal tilsættes vand og gær, det er super godt og holder sig frisk i mange dage. Min datter er meget glad for det.


Kommentar
Fra   :  Jan

Dato:
2010-07-02
Jeg er 49 år og har i mange år været ked af, at glutenfrit brød smuldre så meget. Men nu har jeg også fundet Mix Well fuldkornsblanding i SuperBest til ca.kr.65/kg., og til min store lettelse, er det helt fri for at smuldre, og så smager det bare rigtig godt og holder sig fint ved stuetemperatur i 4-5 dage.




Her kan du indlægge en kommentar til dette emne.

Dit navn Navn

Din kommentar





Tilbage til kategori "Gluten - Fødevareallergi"Debat forum hovedmenu