Debat forum



Piller til Mælkeallergi


Fra   :  Gitte

Dato : 2006-07-18
Vist   :  3736 gange
Jeg køber nogle piller på apoteket i håndkøb, det er kapsler som jeg åbner og drysser over det der er mælk i. De hedder "Lactrace" (vist nok) de har en lidt "øv" smag, så sørg for det er blandet godt rundt/mast ud i. Held og lykke de har hjulpet mig..


Kommentar
Fra   :  Malene

Dato:
2006-08-26
Hej Gitte Det lyder rigtigt og viser at du tydeligvis er intolerant over for mælk,dvs. ikke kan nedbryde mælkesukkeret selv. Men det er vigtigt, for andre at vide, at du nok IKKE har mælkeALLERGI, da du så slet ikke ville kunne tåle mælk spaltet eller ej. Det er mere rigtigt at kalde det mælkeintolerans. Mælkeallergi er når man er allergisk over for proteinet i mælken. Mange med intolerans kan spise en smule mælk gemt i fødevarer, ost( som indeholder mindre lactose end ren mælk) eller måske som du ved at få hjælp til at spalte mælkesukkeret med "Lactrace". Mens en mælkeallergiker vil skulle holde sig 100 % fra alt mælk,ost,smør, mælkeprotein osv. synligt eller gemt i madvarer.


Kommentar
Fra   :  

Dato:
2014-01-02
Mælkeallergiker = allergisk overfor mælkeproteinet og derfor nødsaget til plante alternativer Lactose intollerant = kan ikke nedbryde lactase også kaldet mælkesukker Der er stor forskel men det kan forvirre meget


Kommentar
Fra   :  

Dato:
2014-01-10
Det er meget vigtigt og være opmærksom på hvad man informere på nettet, det kan går rimeligt galt for nogle hvis det læser din indlæg (Gitte) for sagen er som Malene skriver, med hensyn til forskellen mellem de som har intolerant over for mælk og de som har mælkeallergi.




Her kan du indlægge en kommentar til dette emne.

Dit navn Navn

Din kommentar





Tilbage til kategori "Mælk - Fødevareallergi"Debat forum hovedmenu