Debat forum



Nikkelallergi


Fra   :  Per (Webmaster)

Dato : 2006-05-13
Vist   :  1542 gange
Så kom turen til nikkelallergi som vi gennem længere tid har fået opfordringer til at oprette en kategori for.

Nikkelfatig kost er ret omfattende da det er mange enkelte ingredienser som har et højt eller middel indhold af nikkel.

Det som vi har gjort i første omgang er at frasortere en del ingredienser bla. soja og nødder, og så vil vi løbende frasortere opskrifter.

Der vil blive oprettet to kategorier for opskrifter, en med lavt indhold af nikkel, og en med middel indhold af nikkel.

Opskrifterne i denne kategori er utroligt svære at sortere 100% så vi håber at I som bruger har mod på at hjælpe med denne sortering, og vil kommentere opskrifter som ikke høre til.

Med venlig hilsen
Per


Kommentar
Fra   :  Hanna

Dato:
2008-05-05
I OPSKRIFTEN: En god (stor) madpakke til barnet, Antal personer: 1, Retten er: Madpakke, Kilde: Ikke anført, Oprindelsesland: Ukendt oprindelsesland SKRIVER I: OBS!!! OBS!!! Vær opmærksom på at færdige produkter kan indeholde ingredienser med højt nikkelindhold. Så husk at læse deklarationen. MIT SPØRGSMÅL ER NU: HVOR I VAREDEKLARATIONEN FREMGÅR DET HVOR MEGET NIKKEL VAREN INDEHOLDER???


Kommentar
Fra   :  

Dato:
2013-10-05
Jeg vil opfordre folk til at kigge på kosten,hvilket pålæg spiser personen. Jeg har en datter der fik knopper af kødpølse og 1/2stk rugbrød med leverpostej,chokoladestykker kan også give eksemen. prøv at skifte en enkelt ting ud om ugen.




Her kan du indlægge en kommentar til dette emne.

Dit navn Navn

Din kommentar





Tilbage til kategori "Nikkel - Fødevareallergi"Debat forum hovedmenu