Debat forum



Velkommen


Fra   :  Per (Webmaster)

Dato : 2006-10-22
Vist   :  1647 gange
Så fik vi opdateret siden med tomatallergi så at du har mulighed for at komme med indlæg her, og indsende eller spørger efter opskrifter uden tomater.

Jeg håber det er noget i vil gøre brug af.

Hilsen
Per


Kommentar
Fra   :  Speedy

Dato:
2011-05-18
Hej jeg er 22 år og har tomatallergi, men der med også alt andet der er rødt. Rød-peberfrugt, rød tomat (ikke gule tomater) røde vingummier kort sagt alt der indeholder et rødt stof. så søger viden om mad uden rødefarvestoffer eller bare med så lidt så muligt.


Kommentar
Fra   :  Eva

Dato:
2011-09-03
Min søn har aldrig kunnet tåle tomat, og det har givet nogle udfordringer på menuen. Heldigvis er han ikke kræsen, og vi har fundet ud af at tomat i rigtig mange tilfælde kan erstattes med spinat. Seneste tiltag er at jeg prøver at koge hyben ketchup. Det skal kunne bruges som alternativ til tomatsovsen på f.eks. pizza, hvor spinat ikke rigtig fungerer. Spørgsmålet er nu bare om allergenet han reagerer på i tomat også findes i hyben. Det kan desværre kun afprøves på ham. PS. Min moderation af lasagne tilberedt med hakket spinat, er blevet så stort et hit, at også den store søn, som tåler al mad, tit efterspørger netop spinatlasagnen.


Kommentar
Fra   :  Anette

Dato:
2012-06-19
Ifølge teorien om blodtyper og kost kan har blodtype B ikke godt af tomat. Jeg har udviklet en del retter uden tomat som ligger til fri anvendelse på hjemmesiden: www.blodtypeopskrifter.dk Med venlig hilsen Anette Paulin




Her kan du indlægge en kommentar til dette emne.

Dit navn Navn

Din kommentar





Tilbage til kategori "Tomat - Fødevareallergi"Debat forum hovedmenu