Debat forum



Grøntsagstærte uden mælk og æg


Fra   :  Marianne Borum Poulsen

Dato : 2006-07-23
Vist   :  288037 gange
Findes der mon en god opskrift på grøntsagstærte uden æg og mælk? Jeg har lidt svært ved at finde en god erstatning for æggemassen i en tærte. MVH Marianne Borum Poulsen


Kommentar
Fra   :  LL

Dato:
2008-06-22
Tærte uden æg: Brug pastaskruer som bund. Ca. 200 g. pastaskruer kogt i 4-5 min. Læg 300 - 400 g. skinke i strimler ovenpå. Dernæst 2 porrer, som er hakket og forkogt og endelig til sidst 200 g. ost. Hæld 500 g. mornay-sauce ud over tærten (gerne Karolines den lette - eller lav en selv). Stik med en kniv rundt i kanten og jævnt over hele tærten for at saucen kan løbe ned imellem lagene. Stil tærten i ovnen v. 200 g. i ca. 35 - 45 min. Servér m. flutes og salat.


Kommentar
Fra   :  anne

Dato:
2008-10-11
Jamen ost og karolines saucer er jo lavet på mælk. Hvad kan jeg bruge hvis jeg vil undgå mælkeprodukter i tærte.ww


Kommentar
Fra   :  Birgitte

Dato:
2010-02-04
Hvad med at erstatte mælk med sojamælk, f.eks.?


Kommentar
Fra   :  Anne

Dato:
2010-02-26
Der findes et produkt man kan købe hos f.eks Oscars spisekammer ( Søg på navnet ) der hedder "No egg". Rør det efter anvisningerne sammen med Sojafløde ( De små 2½ dl. ) og du får et produkt der nærmest minder om æg. Når du rører det godt i f.eks et glas lyder det efter et kort stykke tid akkurat som hvis det var æg du piskede. Super godt til ALT....Tærter, kager, brød, småkager YOU NAME IT




Her kan du indlægge en kommentar til dette emne.

Dit navn Navn

Din kommentar





Tilbage til kategori "Æg - Fødevareallergi"Debat forum hovedmenu