Debat forum



Kærnemælk kontra ris-/havremælk


Fra   :  Vinnie

Dato : 2006-02-18
Vist   :  2661 gange
Er der nogle som har prøvet at erstatte kærnemælk i kager med f.eks risdrik? Jeg skal nemlig også undgå æg, men har brug for bradepandekageropskrifter til børnehaven, så de skal være nemme at lave.


Kommentar
Fra   :  Mette

Dato:
2006-02-24
Jeg har selv en søn med mælke- og æggeallergi, og kender til problemet med opskrifter der indeholder disse ingredienser. Jeg har ikke erfaring med risdrik, men i de fleste opskrifter kan man bruge f.eks. juice/vand og lign. og derved erstatte mælken. En alm. chokoladekage smager pragtfuld hvis man bruger appelsinjuice istedet. Her er et eks. på en opskrift som smager dejligt..og bringer lykke herhjemme... Banankage: 2 modne bananer 100g. sukker 2tsk. vaniliesukker 7spsk. juice 50g. mælkefri margerine 125g. mel 1tsk. bagepulver Bananerne moses og røres med vanilie og sukker. Juice og magerine tilsættes. mel og bagepulver røres i. Dejen fyldes i en smurt form (1½-2L.) Bages ved 170G. i ca 30 min. Den pyntes med chokoladeglasur.


Kommentar
Fra   :  Irma Smollerup

Dato:
2006-03-02
Jeg har gennem mange ikke kunnet tåle mælkeprodukter. Jeg har med stor succes erstattet mælk og kærnemælk med rismælk. Dette gælder både i kager, pandekager, æbleskiver m.m. Hele familien spiser dette.


Kommentar
Fra   :  malene

Dato:
2008-04-21
hvordan sørger man for at børn får nok næring når mælk er bandlyst. -er der meget sukker i rismælk?


Kommentar
Fra   :  Fam Juul

Dato:
2010-05-29
Hej Malene Vores diætist siger at rismælk blot er tomme kalorier, noget i retningen af saftevand....så vi køber Arlas Laktosefrimælk. Det smager lidt specielt når man drikker det rent, men i madlavning kan man ikke smage forskel. Desuden spiser vi en kalktab hver morgen sammen med vores vitaminpille. Blot til info: Man kan købe Lactrace på apoteket. Det hjælper med at spalte sukkert i mælken... Vi har Laktose Intolerance i fam. Mvh


Kommentar
Fra   :  Helle B

Dato:
2011-12-22
Der er absolut ikke nogen fornuftig grund til at drikke mælk. I større doser kan det være direkte skadeligt. Børn har heller ikke brug for mælk udover ammestadiet. Der er mere kalk i vand end i mælk. Faktisk Det er kun kalve, der har brug for komælk. Se dette link: www.komælk.dk




Her kan du indlægge en kommentar til dette emne.

Dit navn Navn

Din kommentar





Tilbage til kategori "Mælk - Fødevareallergi"Debat forum hovedmenu