Debat forum



Vil i kontakt med andre allergier.


Fra   :  Heidi

Dato : 2008-12-05
Vist   :  1561 gange
Jeg har en datter på snart 3 år som ikke tåler mælk og æg.Jeg savner at skrive og udveksle erfaringer med andre der har små børn med allergi.Er dette stedet til dette eller kender nogen et godt forum?


Kommentar
Fra   :  Vivian

Dato:
2009-02-02
Hej Heidi Jeg har en datter på 9 år, som heller ikke tåler mælk og æg. Vi har lige fået det konstateret - og er ved at finde bagatelgrænsen for, hvor meget og hvor lidt hun evt. kan tåle - men jeg er bange for, at hun intet tåler, hvad er din erfaring? Jeg synes, det er svært med morgenmad og så alt "det lækre" (is, kager, pandekager, kakao etc.) - har du nogle gode alternativer til det? Vi har forsøgt med en kage uden mælk, æg og sukker - den blev mega-dårlig - på trods af, at der var mange sunde og lækre ting i. Hun får hver dag 2 "mælkemíneraler" - det kan jeg da anbefale. Ellers har vi forsøgt med peanutbutter, honning, diverse kiks og brød. Ris-, soya- og havremælk - det bliver aldrig mælk! - og så spiser hun ellers masser af rugbrød, frugt og kød. Beklager jeg ikke har det store positive in-put endnu - men skriv endelig igen, så vi evt. kan dele vores erfaringer.


Kommentar
Fra   :  

Dato:
2014-01-02
Hej, kan se I begge har skrevet om mælkeallergi hos børn, er det lactose eller mælkeprotein og hvordan har I fået det bekræftet ved lægen? Jeg har selv mælkeprotein allergi og reagerer med blokerede luftveje hvis jeg spiser mange mælkeprodukter. Kolde mælkeprodukter er værst for mig altså kold mælk og is, men ost giver senreaktion så det generer mig først et par dage efter jeg har spist det. Jeg kan nu godt anbefale plante alternativerne til mælk. Vi kører tit til Tyskland og køber en mælk der både er lavet på soja og ris. Den smager næsten som den ægte vare, dog lidt sødere. Jeg har rigtig mange gode opskrifter på bagværk uden mælk, eller med plante alternativer. Jeg føler ikk jeg savner noget, og alt som man kan få med mælk kan også fås uden - selv piskefløde og det smager himmelsk. Kig evt. på www.veganwonderland.de . På biblioteket har de også mange kogebøger som er uden mælk og der er mange gode imellem, min yndlings hedder noget i stil med "Nem mad uden mælk fra pizza til risalamande" :) . Pøj pøj .




Her kan du indlægge en kommentar til dette emne.

Dit navn Navn

Din kommentar





Tilbage til kategori "Mælk - Fødevareallergi"Debat forum hovedmenu