Debat forum



Smør erstattes med olie i bagværk


Fra   :  Jane

Dato : 2007-10-14
Vist   :  3272 gange
Jeg kan se at Becel magarinen indeholder transfedtsyrer, ikke så meget men aligevel.

Jeg har imidlertid fundet en Nutana plantemargarine uden mælkebestandele og uden transfedtsyrer. På www.nutana.dk har jeg fundet følgende:

Nutana plantemargarine Nutana Plantemargarine består af vegetabilske olier og fedtstoffer, vand, salt, emulgatorer (sojalecithin, mono -og diglycerider af vegetabilske spisefedtsyrer), vitamin A.

Margarinen er kun tilsat emulgatorer, for at opnå en homogen blanding. Der er ikke tilsat andre stoffer, hverken farve, mælkebestandele, antioxidant, aroma, surhedsregulerende middel eller konserveringsmiddel.

Nutana Plantemargarine er derfor velegnet til personer, som har problemer med tilsætningsstoffer eller mælkebestanddele.

Nutana Plantemargarine er fri for transfedtsyrer og hærdede fedtstoffer.

Det lyder jo som noget der kan bruges. Desuden har jeg fået oplyst at 100g smør svare til 85g olie, hvis der er andre der er interesseret. Så må man jo forsøge sig frem om det virker i alle opskrifter. I squashkage virker det udemærket.
Mvh Jane


Kommentar
Fra   :  topkat82

Dato:
2008-04-15
Prøv også kokusolie, det skulle være det eneste olie som kan tåle opvarming over 160 grader, uden at danne transfedtsyrer. Godt til både stegning og bagning...


Kommentar
Fra   :  hf5

Dato:
2008-11-19
Nutana Plantemargarine kan købes i Føtex.


Kommentar
Fra   :  Mismulle

Dato:
2012-09-22
Der findes AMA plantemargarine som er helt uden mælk i Føtex og Bilka som er smørbar til brød og egnet til bagning og stegning.




Her kan du indlægge en kommentar til dette emne.

Dit navn Navn

Din kommentar





Tilbage til kategori "Mælk - Fødevareallergi"Debat forum hovedmenu