Man er lidt glad for stærk mad og kan godt lide at eksperimentere lidt med nye smags nuancer når man står og laver kalkun i wok eller andre lignende retter hvor man kan blande en masse krydderier i.
Men pludselig lod man sig rive med af stemningen og nu er retten næsten uspiselig for børnene selvom man selv synes at den smager meget godt :-)
Hvad gør man ? Jeg har engang fået råd med at man kan putte sukker i men selvom jeg har prøvet det mange gange er der ikke den store forskel - Nogle gode råd til at gøre den mindre stærk ? Har også prøvet med lidt mælk/vand for at reducere styrken men det er minimalt hvad det ændrer synes jeg.
Hører gerne lidt erfaringer,
Kommentar Fra : susan magnussen
Dato: 2012-04-05
Prøv at putte et surmælk prodikt i evt creme fraich,yoghurt naturel eller lign.
for salt sauce klares med en halv kop kaffe
Kommentar Fra : Elizabeth Molle
Dato: 2012-04-10
Ville også anbefale creme fraise.
Kommentar Fra : benthe
Dato: 2012-04-20
Til den slags retter hvor det er blevet for stærkt af diverse chiliprodukter, så klares det med sukker. Sådan gør de i østen, smager til undervejs, så hvor meget der skal bruges kommer helt an på ens smagsløg.
Kommentar Fra : sabine h
Dato: 2012-05-30
I Caribien bruges der ren mælk og kan den ikke reddes med det spises der brød ved siden af. Jeg har selv har gode erfaringer med creme fraiche som der er nogle andre der nævner og har den været helte slem har jeg har jeg blandet en kop med creme fraiche med 1 spsk ahorn sirup det gør underværker. Men ren sukker er som en anden skriver beregnet til for salt mad.
Vand vil slet ikke hjælpe tvært om i de fleste tilfælde blot gøre den stærkerer.
Kommentar Fra : Affe
Dato: 2012-06-08
Jeg er en stor fan af kryddert mad, men ofte bliver det for lidt for stärkt og så bruger jeg med stor held reven kokos det gör susen.